خدمات مالـــــی

خدمات مالی چیست ؟

امروزه برای گسترش کسب وکار،کنترل و رسیدگی به دایره مالی یکی از الویت های اصلی برای پیشرفت فعالیت ها مطرح می شود و  در بازار مالی تامین خدمات مالی بسیار اهمیت دارد. خدمات مالی برای شرکت هایی که در زمینه ی مدیریت پول و سرمایه کار می کند استفاده می شود. با استفاده از خدمات مالی این امکان را دارید که بتوانید در کمترین زمان تصمیماتی دقیق متناسب با کسب و کار خود بگیرید. زمانی که قدرت مالی اشخاص افزایش می یابد، نیاز به خدمات مالی بوجود می آید که این امر باعث بوجود آمدن بازار خدمات مالی می شود.
خدمات مالی بخش عمده ی خدمات حسابداری را شامل میشود و اصلی ترین آنهاست. به همین سبب نیازمند توجه ویژه و نظارت همیشگی است. این خدمات توسط خرید و فروش و انجام معاملات مختلف انجام می پذیرند.

 

خدمات مالی یعنی چی

به زبان ساده به  امور مالی به سه دسته بندی تفکیک می شود. امور مالی شخصی، امور مالی شرکتی، امور مالی دولتی. در دسته بندی مربوط به امور مالی اشخاص، یک شخص باید از میزان درآمد و میزان هزینه هایش اطلاعات کاملی داشته باشد و برای هدف های زندگیش برنامه ریزی داشته باشد، امور مالی هر  شخص با توجه به اهداف و شرایط زندگی اش برنامه ریزی می شود تا در هر شرایطی حتی کمبود مالی ، از بهترین برنامه بهره مند شود.

دسته بندی بعدی امور مالی شرکتی است، در امور مالی شرکت ها چند نکته بسیار پر اهمیت وجود دارد، یکی از این نکته های مهم تمرکز و نظارت بر عملکرد مالی شرکت است همچنین توجه به این نکته که شرکت در چه پروژه هایی باید مشارکت کند. آیا این مشارکت سودی به همراه دارد، درصد سود و زیان مشارکت برسی شود و اینکه مقدار مالیات پرداختی باید محاسبه شود.

در ضمن سهام شرکت چگونه باید در بازار سهام خاص یا سهام عمومی ارائه شود از اهمیت بالایی برخوردار است. دسته بندی بعدی امور مالی دولتی است ، مدیر امور مالی دولتی  وظایفی بر عهده دارد که یکی از این وظایف نظارت بر منابع و بوجه های تعیین شده است همچنین نظارت بر طریقه پرداخت خدمات مالی، در ضمن باید از هزینه های اضافی که ممکن است بوجود آید باید جلوگیری کند توجه به توزیع درآمد و تثبیت کردن وضعیت اقتصادی از دیگر مسئولیت های مدیر خدمات مالی است.

 

انواع خدمات مالــــی

شرکت های خدمات مالی و حسابداری، خدمات متنوعی ارائه می دهند که به طور خلاصه به بعضی از آنها اشاره می کنیم:

ـــ 1. تنظیم گزارش های مالی و لیست صورت حساب ـــ 4. جلوگیری از ورشکستگی مالی شرکت
ـــ 2. حل اختلاف مالی بین شرکا ـــ 5. مکانیزه کردن صورت حساب ها
ـــ 3. ارائه مدارک به بانک برای گرفتن وام ـــ 6. رسیدگی به حقوق کارکنان و ارزش سهام شرکت و…

 

طراحی گزارشات مالی و محاسباتی خاص مورد نظر کارفرما و مدیران شرکتها

ـــ طراحی و پیاده سازی سفارشی کدینگ انبار ـــ گزارش نقدینگی
ـــ حسابداری بهای تمام شده ـــ گزارش خریدها و فروش ها
ـــ گزارش صورت سود و زیان ـــ طراحی نمودارهای مقایسه ای
ـــ بهینه سازی سیستم های مالی ـــ معرفی و نصب نرم افزارهای حسابداری مورد نیاز
ـــ یک سیستم مالی مناسب  برای شرکت های تازه تاسیس ـــ اجرای عملیات اصلاح و بستن حساب ها
ـــ تهیه و تنظیم صورتهای مالی اشخاص حقیقی و حقوقی ـــ تهیه و تنظیم صورتهای مالی از روی اسناد و مدارک ناقص
ـــ تهیه گزارشات مالی و تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی ـــ عملیات اصلاح حساب و رفع اختلاف حساب با سایر شركت ها
ـــ تهیه و تنظیم گزارشات مالی و محاسباتی خاص ـــ تهیه گزارشات مالی خاص برای شرکتهای پیمانکاری

 

شرکت خدمات مالی چیست

با توجه به رقابت های تجاری که بین شرکت ها وجود دارد این امر باعث شده تا هر سیستم نیاز به یک مدیر مالی ماهر داشته باشد تا بتواند خدمات مالی مناسبی ارائه دهد. هر شرکت نیاز به یک سیستم مالی دارد تا بتواند از وضعیت بازار در زمینه ی کاری خودش اطلاعات کاملی داشته باشد نقاط قوت و ضعف سیستم را کاملا شناسایی کرده باشد. برای انجام این امور نیاز به داشتن اطلاعات خدماتی مالی حرفه ای است . از جمله وظایف شرکت های مالی شامل : خدمات حسابداری شرکت ها، خدمات حسابداری مالیاتی ، خدمات در زمینه مشاوره مالی ومالیاتی ، خدمات نرم افزار حسابداری ، خدمات آموزش حسابداری.

 

خدمات مالی و مالیاتی

از دیگر خدمات شرکت رهنمون ایده پرداز برنـــا ارائه خدمات مالی و مالیاتی می باشد، در رهنمون ایده پرداز برنـــا مفتخریم که با رعایت تمامی قوانین و استانداردهای حسابداری و مقررات مالیاتی کشور و با بکارگیری همه روش ها و دستورالعمل‌های ممکن، بهترین خدمات مالی و مالیاتی را به صاحبان کسب و کارها ارائه نماییم. رهنمون ایده پرداز برنـــا با هر چه کمتر کردن مالیات شما و بروزترین روشهای مالی برای کسب و کار، تمام تلاش خود را بر این دارد تا بنگاه اقتصادی شما را در مسیر امن مالیاتی قرار گیرد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید جهت دریافت هرگونه خدمات مالی و مشاوره با شماره تماس 09355547269 تماس حاصل فرمائید.

 

خدمات حسابداری 

بسیاری از سازمانها به طور روزافزون متمایل به انجام خدمات حسابداری و مالی خود توسط اشخاص ثالث گردیده‌اند. ما به شما در ارائه خدمات حسابداری و مالی با بالاترین استانداردهای حرفه‌ای و با هزینه منطقی و متناسب با این خدمات اطمینان می‌دهیم.

 

خدمات حسابداری چیست ؟

شرکت های حسابداری با کمک نیروهای با تجربه و حرفه ای اقدام به انجام فعالیت هایی در زمینه خدمات حسابداری شرکت ها صورت می دهند که این فرآیند ها را خدمات حسابداری می گویند. در این امور مراکز یا موسسه های حسابداری با فرستادن حسابدار یا مشاور مالی به این موسسه ها، به انجام امور حسابداری شرکت ها می پردازند.

بخش تخصصی شرکت خدمات مالی و مدیریتی رهنمون ایده پرداز برنــا این خدمات را شامل مجموعه‌ای از تنظیم اسناد حسابداری، ثبت دفاتر قانونی، کنترل حسابهای بانکی و نقدی، انبارها، تهیه و تنظیم لیستهای حقوق و نهایتاً تهیه صورتهای مالی طبق استانداردهای پذیرفته شده حسابداری، ارائه می‌دهد.بنگاههای اقتصادی چه به صورت موقت باشند یا دایمی ، تولیدی باشند یا صنعتی و اینکه پیمانکاری باشند یا بازرگانی روند عملیات و مراودات مالی در انها بایستی از قواعد و اصول خاصی پیروی کند و امور حسابداری ، پرسنلی و سایر عملیات های مالی تحت نظارت کادری مجرب و متبحر انجام شود .

 

از جمله خدمات حسابداری به شرح زیر است :

انجام خدمات حسابداری شرکت ها

خدمات حسابداری : انجام خدمات حسابداری شرکت های بازرگانی ، شرکت های پیمانکاری ، شرکت های تولیدی و صنعتی و فروشگاهها

شرکت های بازرگانی ، پیمانکاری ، تولیدی و صنعتی و حتی فروشگاههای کوچک هر کدام با توجه به وسعت فعالیت خود و نیز میزان مراودات مالی و تعداد پرسنلی که برایشان کار می کنند و نیز نوع فعالیت و اینکه به کار واردات می پردازند و یا ضمن برآورده کردن نیازهای داخلی به صادرات هم مشغول هستند مسایل مالی متفاوت  داشته و دارای درجه ای خاص از پیچیدگی می باشند .

نحوه محاسبه مالیات وارزش افزوده ، حسابداری خرید و فروش ها ، نحوه محاسبه سود و زیان و هزینه های تمام شده ، خرید و یا واردات مواد اولیه و مراودات با شرکت های خارجی در هر یک از این شرکت ها متفاوت است و نیازمند آشنایی حسابداران با کلیه جزییات هر یک از این موارد می باشد .

 

استقرار کادر و نماینده جهت ارئه خدمات حسابداری :

استقرار نماینده و کادر حسابداری در سطوح مختلف بر حسب نیاز شرکت به صورت پاره وقت و تمام وقت و پروژه ای

شرکت های کوچک می توانند برای صرفه جویی در هزینه های خود به جای استخدام یک نیروی حسابدار تمام وقت از موسسات مالی بخواهند یک نیروی پاره وقت برای انجام امور حسابداری شرکت اعزام نمایند و ضمن انجام کلیه امور مای شرکت در خصوص فعالیت های مالی و تهیه اظهارنامه و موارد دیگر هم شرکت را یاری نمایند .

شرکت های بزرگ و با حجم مراودات مالی بسیار زیاد و متنوع هم می توانند علاوه بر داشتن یک واحد حسابداری از موسسات مالی بخواهند به جهت نظارت بر عملکرد واحد مالی شرکت به عنوان یک شخص بی طرف و نیز برای رصد خطاهای مالی و پیشگیری از بروز ضرر و زیان های مالی و مالیاتی عمده وارد عمل شده و شرکت را در این خصوص یاری کنند .

 

نظارت بر واحد مالی جهت کنترل اسناد حسابداری :

ثبت و نگهداری اسناد چه به جهت داخلی چه به جهت ارائه به سازمان های مالیاتی از اهمیتی ویژه ای برخوردار است . نگهداری فاکتور های خرید ، صدور فاکتور های فروش ، نحوه هزینه کرد سرمایه شرکت همه و همه در حفظ و نگهداری دارایی های موسسه جایگاه ویژه ای دارند. افرادی که در شرکتها به این کار گمارده میشوند باید علاوه بر تخصص از تعهد و امانت داری و وجدان کاری هم برخوردار بوده و نظارت مستقیم هم بر آنها حاکم باشد .

موسسات مالی و حسابداری به عنوان یک ناظر می توانند کلیه نواقص و خلاهای مالی را در سازمان ها شناسایی و منابع و نقطه شروع انها را تعیین و در حل و رفع انها موثر باشند .

 

ساماندهی و به روز رسانی حسابهای معوق :

بخشی از حساب های معوق هزینه های معوق هستند . هزینه های معوق هزینه هایی هستند که شرکت قبل از وقوع آن متحمل آنها شده است مثلا حقوق ماهانه پرسنل هزینه های معوق هستند . اسناد پرداختنی هم در صورتی که در موعد مقرر رسیدگی نشوند می توانند مشمول هزینه های معوق شوند . هزینه ها یا حساب های معوق معمولا به صورت هفتگی یا ماهانه بررسی و رسیدگی نمیشوند و معمولا در پایان هر فصل به انها رسیدگی می گردد .

برای رسیدگی باید تمامی اسناد و مدارک مربوط به آنها در طول فصل جمع اوری و ثبت و نگهداری شده باشد . موسسات مالی و خدماتی می توانند به جهت اهمیت این حسابها راسا و به صورت مستقیم با بررسی اسناد و مدارک این حساب ها را رسیدگی کرده و اقدامات مربوط به انها را انجام دهند یا در رسیدگی به این حسابها به متولیان مالی و حسابداری شرکتها کمک کنند

 

ارئه خدمات انواع نرم افزار های حسابداری :

خدمات حسابداری : تهیه ، نصب ، راه اندازی و پشتیبانی فنی انواع نرم افزارهای حسابداری و شبکه

با پیشرفت تکنولوژی و ورود نرم افزار های متنوع و متفاوت در عرصه حسابداری بسیاری از امور حسابداری و مالی شرکتها بوسیله این نرم افزارها انجام میشود . شرکت های بزرگ با شعب مختلف ترجیح می دهند برای ارتباط موثر و بهتر با شعب خود تحت شبکه قرار بگیرند . بسیاری از شرکتها ترجیح می دهند برای صرفه جویی در مصرف کاغذ و حمایت از محیط زیست سیستم کاغذی را از موسسه خود حذف کرده و کلیه مکاتبات داخلی خود را از طریق سیستم تحت وب و شبکه انجام دهند .

انجام امور مالیاتی ، تهیه اظهارنامه ، صورت های فصلی و غیره همه در حال حاضر به صورت الکترونکی انجام شده و دیگر کمتر ارگانی کارهای اینچنینی خود را به صورت کاغذی انجام می دهد . شرکتها برای اینکه در این عرصه همیشه صدر باشند و از مزایای آن بهره ببرند باید سیستم های خود را به صورت دایم به روز کرده و از نرم افزارهایی برای این امور استفاده کنند که به شکل خوبی پشتیبانی و به بروز رسانی می شوند .

برای اطمینان از این موضوع شرکتهه و بنگاههای اقتصادی می توانند از مشاوره موسسات خدمات مالی و حسابداری و حسابرسی کمک گرفته و مطمئن باشند در صورت یک انتخاب درست از پشتیبانی خوبی هم بهره مند خواهند شد.

 

پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی :

به دلیل حجم زیاد اطلاعات و اسناد در شرکتها ادامه فعالیت در قالب های سنتی و کلیشه ای گذشته می تواند به ضرر سازمان منتهی شده و منابع و دارایی ها را به هدر بدهد . سازمانی که بتواند اطلاعات خود را به سمت سیستم های استاندارد و اصلاح شده هدایت کند می تواند مطمئن باشد بخش زیادی از دارایی ها و فرایند های مالی خود را در جهت بهره برداری صحیح هدایت کرده است .
عدم وجود یک چنین سیستم اطلاعاتی یکپارچه ای در شرکت ها به خصوص شرکت های بزرگ و با حجم اطلاعاتی زیاد یک نقص بزرگ بوده و می تواند حتی غیر قابل اعتماد باشد زیرا در این شرایط احتمال اعمال سلیقه و بروز خطا و بی دقتی بسیار بالا می رود . بوسیله برخی نرم افزار های طراحی شده در بازار که به صورت استاندارد و کلی طراحی شده اند و کل فرایند ثبت و نگهداری اطلاعات را پیش بینی کرده اند می تواند یک سیستم اطلاعاتی یکپارچه در شرکتها بوجود آورد .
این سیستم یکپارچه میتواند کلیه فعالیت های عملیاتی و ستادی شرکت را شامل شود و کلیه واحد های کاری با دسترسی تعریف شده به این اطلاعات می توانند امور مربوط به واحد کاری خود را به سرانجام برسانند . مثلا انباردارها با دسترسی به سیتم خرید و فروش و ورودی و خروجی انبار می توانند کلیه اطلاعات مربوط به واحد خود را رصد کنند و مدیران ارشد هم با دسترسی به اطلاعات کلیه واحد ها می توانند نظارت قوی و به موقع به واحد های کاری داشته باشند .

 

بستن حساب ها و تهیه صورت های مالی :

فعالیت های مالی هر شرکتی باید در هر دوره مشخص جمع آوری و به مدیران یا ارگان های درخواست کننده ارائه شود . گزارش فعالیت های مالی هر شرکت در دوره های مشخص صورت مالی نام میگیرد . تهیه صورت مالی باید طبق فرمت خاص صورت گرفته و کلیه قوانین و مقررات مالی در آن لحاظ شود .

برخی صورت های مالی که باید توسط واحد حسابداری شرکت ها تهیه شود مانند ترازنامه ، صورت سود وزیان ، صورت سود وزیان جامع ، صورت جریان وجوه نقد هستند . ترازنامه وضعیت مالی شرکت یا صاحب دارایی را در زمان تعیین شده نشان می دهد و صورت سود وزیان میزان درآمد و هزینه و سود زیان شرکت را در یک بازه مشخص نشان می دهد .

صورت جامع سود وزیان هم  تغییراتی که در هزینه ها و دارایی ها در مدت زمان مشخص برای یک سازمان بوجود امده است را نشان می دهد و صورت وجوه نقد تغییرات وجوهات نقد یک سازمان را در یک دوره مشخص بیان کرده و این صورت به مدیران کمک می کند که نسبت به برنامه ریزی های مالی و تامین مالی شرکت اقدامات موثر را انجام دهند . شرکت های خدماتی مالی و حسابداری می توانند در تهیه این صورت ها به بنگاههای اقتصادی کمک کرده و مشاوره دهند .

 

ارائه خدمات حسابداری و مالی در ثبت اسناد حسابداری :

خدمات حسابداری : ثبت اسناد و مدارک بصورت سیستمی و مکانیزه و همچنین بایگانی اسناد

در گذشته نه چندان دور صاحبان کسب و کار و مشاغل تمایل داشتند که کلیه اسناد و مدارک مالی و حسابدرای خود را به صورت کاغذی و دستی تهیه کرده و از نرم افزارهای مالی و حسابداری گریزان بودند البته ناکارامد بودن و خطای زیاد این نرم افزارها در گذشته در این تصمیم و دیگاه بی تاثیر نبود اما در حال حاضر با پیشرفت تکنولژی و ورود نرم افزارهای متنوع و کارآمد برای انوع فعالیت های مالی با هر وسعت و پیچیدگی کارفرمایان ترجیح می دهند برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های اضافی و نیز دقت و سرعت بیشتر در کار از این نرم افزار ها برای فعالیت های مالی خود بهره ببیرند .
این نرم افزارها بسته به نوع طراحی و منظوری که برای آن طراحی شده اند می توانند ثبت و نگهداری کلیه اسناد مالی اعم از فاکتور های خرید و فروش ، صدور و دریافت چک و گزارش گیری ، تهیه لیست حقوق و دستمزد ، محاسبه خودکار مالیات و حق و بیمه و بسیاری دیگر را با دقت و سرعت زیاد انجام دهند . تهیه این نرم افزارها بایستی از موسسات خدمات مالی و حسابداری متبحر و خبره انجام گرفته که در صورت لزوم ، اموزش های لازم در این خصوص به پرسنل مرتبط داده شود و از خدمات پشتیبانی درست و موثری هم برخوردار باشد .

تهیه گزارشات مالی میان دوره و سالیانه و تهیه صورتهای مالی :

برخی گزارشات مالی باید در دوره های ماهانه ، فصلی ، شش ماه یکبار و گاهی سالانه تهیه شده و در سازمان نگهداری یا در اختیار ارگان های مرتبط و درخواست کننده قرار داده شود . این گزارشات معمولا باید در موعد مقرر تهیه و تحویل داده شوند در صورت عدم رعایت بازه زمانی می توانند شرکت را مشمول جریمه های سنگین نمایند برای جلوگیری از وقوع یک چنین رخ دادی در شرکت ها صاحبان مشاغل باید از کلیه قوانین مالیاتی مطلع بوده و امور مربوط به ان را در نهایت دقت انجام دهند .
برای دسترسی به این هدف یکی از راهها استفاده از خدمات شرکتها و موسسات خدمات مالی و حسابداری بوده یا داشتن یک تیم متبحر در شرکت با نظارت موسسات خدماتی تا صاحبان سرمایه از حفظ دارایی ها خود اطمینان کامل داشته باشند

نظارت و کنترل حسابها بصورت مداوم :

سازمان ها و شرکت های اقتصادی هر چقدر هم به صورت داخلی بر عملیات های مالی شرکت نظارت داشته باشند ممکن است به علت ذینفع قرار گرفتن یک عده برخی از فرایند های مالی به درستی رسیدگی نشده یا از دید بررسی پنهان بماند برای همین ، وجود یک ناظر متبحر و مطمئن برای نظارت سازماندهی شده به اسناد مالی در شرکتها بسیار اهمیت داشته و این کار می تواند توسط موسسات خدمات مالی و حسابداری خبره صورت بگیرد .

 

خدمات حسابداری و مالیاتی رهنمون ایده پرداز برنـــا

برای انجام خدمات حسابداری مالیاتی خود از شرکت رهنمون ایده پرداز برنـــا کمک و مشاوره بگیرید، می توانید برای برقراری تماس با شماره تلفن های موجود در سایت تماس حاصل کنید. وتا کارشناسان با شما در مورد ارائه خدمات صحبت کنند و اطلاع رسانی کنند خدماتی نظیر: پرونده مالیاتی را تشکلی و پیگیری می کنند. برای دریافت کد اقتصادی و ارزش افزوده در سامانه ثبتنام می کنند. در سامانه ارزش افزوده  ثبت نام می کنند تا گواهی لازم را دریافت کنند. به مدیران و حسابداران مشاور مالیاتی می دهند. گزاشات مربوط به معاملات فصلی را تیه و تنظیم می کنند اظهار نامه های  ارزش افزوده را تنظیم می کنند لیست بیمه و مالیات حقوق را تهیه می کنند ثبت دفاتر حقوقی.

 

برخی از خدمـــات حســــابداری شرکت رهنمون ایده پرداز برنـــا به شـــرح زیر می باشد:

ــــــ جمع آوری، به روز رسانی و ثبت اسناد معقول در سیستم حسابداری ــــــ اعزام نیروی حسابداری ــــــ ارائه خدمات حسابداری براساس نیازهای شرکت، سازمان و اشخاص
ــــــ تهیه و راه اندازی یک سیستم حقوقی برای دستمزد پرسنل ــــــ تبدیل سیستم دستی مالی را به سیستم های مکانیزه ــــــ تهيه و ارسال صورت معاملات فصلی
ــــــ ارسال لیست بیمه و تنظیم مالیات حقوقی ــــــ تهیه و تنظیم گزارشات مالی به در خواست بانک ها و موسسات اعتباری ــــــ تحرير دفاتر قانونی بر اساس مقررات مالياتی سازمان امور مالیاتی کشور
ــــــ تهیه و  راه اندازی سیستم مدیریت برای هزینه های پروژه ــــــ محاسبه هزینه های مرتبط با وجوه حاصل از تسهیلات بانکی و ارزش فعلی مال ــــــ تهیه و ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بر اساس ضوابط قانونی
ــــــ پیش بینی هزینه های پروژه و تنظیم بودجه ــــــ انجام تمام مراحل اخذ و تمدید کارت بازرگانی ــــــ تنظیم اظهارنامه مالیاتی در پایان دوره مالی بر اساس قوانین مربوطه
ــــــ شناسايی رويدادهای مالی بر اساس مدارك و مستندات دریافتی ــــــ استفاده از یک تیم حرفه ای برای انجام خدمات حسابداری به طور تمام وقت ــــــ ارائه خدمات درجهت تنظيم تمامی گزارشات مورد نياز سازمان امور مالياتی
ــــــ نظارت بر واحد مالی و کنترل اسناد حسابداری ــــــ تهیه و تنظیم لیست حقوق و دستمزد ماهانه ــــــ ساماندهی و منظم نمودن حساب های معوقه
ــــــ شناسایی و رفع مشکلات انبار و ایجاد انبارداری مکانیزه ــــــ نظارت و کنترل حسابها به صورت مداوم ــــــ تهیه و نصب، راه اندازی و پشتیبانی فنی انواع نرم افزارهای حسابداری و شبکه

 

برای دریافت مشاوره و نیز آگاهی کامل از شرایط ارائه خدمات حسابداری با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :     28424929 – 021              تلفن همراه ۱ :     5547269 – 0935

تلفن ۲ :      34481046- 026              تلفن همراه 2 :     7904990 – 0935

فکس :      28424929 ۲۱ ۹۸++

Email:info@Bornafinance.com

 

خدمات حسابداری آنلاین

خدمات حسابداری آنلاین را می توان یکی از هزاران زمینه های ایجاد شده در نتیجه پیشرفت های تکنولوژیکی نرم افزاری ها و شبکه های کامپیوتری دانست . خدمات حسابداری آنلاین می تواند در بسیاری از زمینه ها به کلیه سازمان ها سود رسانی نموده و موجب بهینه شدن فعالیتها گردد . از مهمترین مزایای آن استفاده بهینه از نیروی کار ، صرفه جویی در هزینه ها و فضای فیزیکی شرکتها و سازمانها ، دقت بالای خدمات ارائه شده و نیز امکان دریافت گزارشات مدیریت به صورت 24 ساعته و بدون توجه به محل فیزیکی را یاد نمود .

اشکال مختلف خدمات حسابداری آنلاین

خدمات حسابداری آنلاین تمام وقت

در این نوع خدمات تیم حسابداری آنلاین شرکت که در محل این موسسه حضور فیزیکی دارند در تمام ساعات کاری شرکت ( براساس توافق های فی مابین ) در ارتباط کامل کاری با شرکت می باشند به طوری که در عمل تیم حسابداری مجازی در زمان ایجاد مستندات اقدام به ثبت رویدادهای مالی می نمایند و ارکان شرکت نیز به طور روزانه می توانند گزارشات لازم را از سیستم دریافت نموده یا از واحد حسابداری مجازی خود دریافت نمایند .

در این شکل کلیه اسناد و مدارک اسکن شده و  به صورت روزانه در اختیار تیم حسابداری مجازی قرار گرفته و عملیات حسابداری صورت می پذیرد . لازم به توضیح است در این حالت بایگانی کلیه مدارک و مستندات در محل شرکت خدمات گیرنده بایگانی می گردد و کلیه پی گیری های مالیاتی و تامین اجتماعی نیز توسط تیم حسابداری صورت می پذیرد و در صورت لزوم حسابدارانی به صورت متناوب در شرکت حضور می یابند .

خدمات حسابداری آنلاین پاره وقت

این نوع خدمات حسابداری درخصوص شرکتهایی کاربرد دارد که از نظر رویدادهای مالی و فعالیتهای اقتصادی در سطح متوسط و پایین قرار دارند به طوری که تنها با ارائه خدمات آنلاین حسابداری در فواصل زمانی مشخص و منظم کلیه رویدادهای مالی با کیفیت مطلوب در سیستم حسابداری ثبت گردیده و گزارشات لازم ارائه گردد .

در این شکل همکاری نیز همانند حالت فوق کلیه اسناد و مدارک اسکن شده و  در فواصل زمانی مشخص در اختیار تیم حسابداری مجازی قرار گرفته و عملیات حسابداری صورت می پذیرد . لازم به توضیح است در این حالت نیز بایگانی کلیه مدارک و مستندات در محل شرکت خدمات گیرنده خواهد بود  و کلیه پی گیری های مالیاتی و تامین اجتماعی نیز توسط تیم حسابداری صورت می پذیرد و در صورت لزوم حسابدارانی به صورت متناوب در شرکت حضور می یابند .

لازم به توضیح است در هر دوحالت فوق الذکر اصل مدارک و مستندات در محل شرکت خدمات گیرنده بایگانی می گردد . ولی در صورت درخواست شرکت بایگانی ها می تواند در دفتر موسسه نیز صورت پذیرد .

 

انواع سیستم حسابداری آنلاین

بستر سیستم های حسابداری آنلاین به دو صورت می باشد . در حالت اول سیستم نرم افزار حسابداری توسط شرکت خریداری و در محل شرکت استقرار می باشد و تیم حسابداری مجازی با اتصال به سرور مستقر در شرکت خدمات حسابداری را ارائه می نمایند و در حالت دوم شرکت از سیستم های نرم افزاری مستقر در موسسه استفاده می نماید و نیازی به خرید سیستم حسابداری ندارد و تنها در پایان هر سال یک نسخه بک آپ نرم افزار را دریافت می نماید

 

مزایای استفاده از خدمات حسابداری آنلاین

ــــ استفاده از تیم حسابداری با تجربه و مجرب
ــــ پرداخت هزینه های بسیار کمتر نسبت به تیم حسابداری مستقر
ــــ دقت بسیار بالا در دریافت خدمات حسابداری
ــــ به روز بودن سیستم حسابداری
ــــ عدم اشغال فضای فیزیکی در محل شرکت جهت واحد حسابداری
ــــ امنیت بالای دیتا های حسابداری
ــــ امکان دریافت گزارشات مالی به صورت 24 ساعته
ــــ امکان دریافت گزارشات مالی از هر نقطه ای در جهان
ــــ محرمانه ماندن کلیه اسناد و مدارک

 

چرایی استفاده از خدمات حسابداری آنلاین

توجه به توضیحات فوق و مزایای برشمرده درخصوص استفاده از سرویس حسابداری آنلاین ،  در شرایط کنونی اقتصادی که یکی از مهمترین اهداف سازمانها و شرکت ها استفاده بهینه از نیروی کار و صرفه جویی منابع می باشد ، استفاده از این نوع خدمات توصیه می گردد به طوری که در بسیاری از کشورهای جهان این نوع خدمات توسعه روز افزون داشته است .

شرکت رهنمون ایده پرداز برنـــا با دارا بودن تجربه ای ارزنده در زمینه ارائه کلیه خدمات حسابداری آنلاین می تواند همکاری بسیار پویا و موثری با شرکتها در این رابطه داشته باشد .

 

برای دریافت مشاوره و نیز آگاهی کامل از شرایط ارائه خدمات حسابداری با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :     28424929 – 021              تلفن همراه ۱ :     5547269 – 0935

تلفن ۲ :      34481046- 026              تلفن همراه 2 :     7904990 – 0935

فکس :      28424929 ۲۱ ۹۸++

Email:info@Bornafinance.com

 

خدمات حسابداری شرکت پیمانکاری

تعریف پیمانکار و کارفرما و قرارداد

کارفرما به چه کسی گفته می شود ؟
کارفرما یک شخص حقیقی یا حقوقی بوده که بخشی یا همه امور مربوط به کار خود را به شخص دیگر که همان پیمانکار است می سپارد و شرایطی را برای اجرای آن تعیین می کند .
یمانکار یک شخصیت حقیقی یا حقوقی است که اجرای همه یا بخشی از یک پروژه را بدست گرفته و قرارداد پیمانکاری را امضا می کند.
قرارداد چیست ؟
یک نوع رابط حقوقی بین پیمانکار و کارفرما بوده که به موجب آن برای هر دو طرف تعهد و الزام ایجاد می شود .

 

تعریف شرکت پیمانکاری و حسابداری شرکت پیمانکاری

شرکت های پیمانکاری به مجموعه هایی اطلاق می شود که با عقد قرارداد با اشخاص حقیقی- حقوقی و یا شرکت در مناقصات  متعهد می شوند که کاری (خدماتی یا ساخت و تولید) را در زمان مقرر و با قیمتی از پیش تعیین شده انجام دهند . این شرکت ها که در ذهن عامه مردم کارشان انجام کنتراتی یک پروژه است ، با توجه به میزان امکانات سخت افزاری ، دانش اعضا و رزومه و سوابق کاریشان رتبه بندی می شوند که با توجه به رتبه (گرید) شان قدرت اجرایی آن ها مورد ارزیابی قرار می گیرد.
یکی از مهمترین مسائلی که این مجموعه ها با آن دست به گریبانند مبحث حسابداری شرکت های پیمانکاری می باشد . این شرکت ها به دلیل وجود کارگاه های متعدد ( و گاها خارج از کشور ) دارای پراکندگی زیادی از نظر جغرافیایی می باشند .
مسلما حسابداری شرکت پیمانکاری و رسیدگی به امور بیمه ای کارکنان مشغول به کار و امور مالیاتی پایگاه ها ، استخراج قیمت تمام شده و میزان سود وزیان هر پروژه به تفکیک و عدم تداخل آنها با هم ، یکی از بزرگترین چالش های این نوع شرکت ها می باشد . در چنین مواقعی اگر مجموعه های مذکور دارای دپارتمان مالی قدرتمندی نباشند ، با مشکلات بسیار بزرگی روبرو خواهند شد و آن آشفتگی حساب ها و عدم انسجام امور مالیست که تبعات جبران ناپذیری را در پی دارد . از این روی برخی از این شرکت های پیمانکاری ، حسابداری خود را به سازمانی جدا از مجموعه خود واگذار می کنند .

 

انواع قراردادهای پیمانکاری

ــــــ قرارداد مقطوع

ــــــ قرارداد مدیریت اجراء
ــــــ قرارداد امانی
ــــــ قرارداد براساس واحد بهاء
ــــــ قرارداد بر اساس مواد و دستمزد

 

مهم‌ترین روش‌های حسابداری پیمانکاری

عقد قراردادهای حسابداری شرکت های پیمانکاری به دو روش بلند مدت درصد پیشرفت کار و کار تکمیل شده انجام می پذیرد .
در روش درصد پیشرفت کار ، درصد تکامل و پیشروی کار، درآمد و سود ناخالص قرارداد به تناسب پیشرفت عملیات شناسایی می شود و شناسایی سود ناخالص پروژه در هر دوره مالی، براساس پیش بینی کل مخارج و پیش بینی صورت وضعیت هایی که در طول دوره اجرای طرح تایید خواهد شد ، انجام می گیرد.
در روش کار تکمیل شده نیز درآمد و سود ناخالص پروژه زمانی شناسایی می شود که کل پروژه یا بخش عمده ای از آن تکمیل شده و صرفا کارهای جزئی باقی مانده باشد .

با ورود مجموعه های تخصصی حسابداری شرکت پیمانکاری و حسابرسی آن ،  سیستم حسابداری شرکت های پیمانکاری  بایدطوری طراحی شود که سود و زیان دقیق هر پروژه در پایان کار تعیین شود . در حسابداری قراردادهای بلندمدت پیمانکاری ازاصول هزینه یابی سفارش کار تبعیت می شود. ازاین رو ، برای آنکه بهای تمام شده هر طرح بطور جداگانه مشخص شود باید برای هر قرارداد پیمانکاری که منعقد می شود ، حسابی جداگانه در دفاتر افتتاح و برای سهولت مراجعه به اسناد و مدارک ، نظیر برگ درخواست کالا، حواله انبار و لیست دستمزد به هر پیمان شماره خاصی اختصاص یابد .

 

نمونه‌ای از چرخه پیمانکاری در یک سیستم حسابداری در شرکت‌های پیمانکاری به شرح زیر می‌باشد:

پیمانکاری
کارگاه جدید
تعریف و اصلاح نرخ ضرایب
تعریف پروژه
تعریف نوع پروژه
ثبت قرارداد
صورت وضعیت
صورت هزینه
تسویه حساب
اعتباری
نقدی
تسویه حساب

 

در مورد حسابداری پیمانکاری دو موضوع مهم و اساسی وجود دارد :

ـــ نحوه شناسایی و تخصیص و ثبت هزینه های ساخت و تکمیل پیمان ها

ـــ نحوه و زمان شناسایی و محاسبه درامد حاصل از پیمان ها و سود زیان ناشی از انها

پروژهای پیمانکاری با هم متفاوت بوده در نتیجه هزینه های مربوط به انها هم به صورت متفاوتی شناسایی می شود برای بررسی و شناسایی هزینه های پیمانی باید به روش حسابداری صنعتی عمل کرده و به همان شیوه ثبت ها انجام شود . اما در خصوص زمان شناسایی درامد ها و سود و زیان ناشی از پروژه و پیمان باید از طریق حسابداری مالی اقدام کرد چرا که نحوه شناسایی زمان در امد و سود زیان به هزینه یابی پروژه های پیمانی هیچگونه ارتباطی ندارد .
حسابداری پیمان های بلند مدت با حسابداری پیمان های کوتاه مدت متفاوت است
پیمان بلند مدت به پیمانی اطلاق می شود که برای بیش از یکسال بسته می شود و اجزایی شامل پیش دریافت پیمان ، مبلغ دریافتی بابت پیشرفت کار ، علی الحساب دریافتی ، سایر دریافت ها دارد .

 

ــــــ تحویل موقت ــــــ ضمانتنامه شرکت در مناقصه ــــــ موضوع پیمان
ــــــ کارفرما ــــــ شرکت در مناقصه ــــــ مناقصه عمومی و محدود
ــــــ پیمانکار اصلی و جزء ــــــ برگرداندن سپرده حسن انجام کار ــــــ مبلغ پیمان
ــــــ مشخص کردن بهای تمام شده پروژه ــــــ تحویل قطعی ــــــ مدت پیمان
ــــــ مهندس مشاور ــــــ ابطال ضمانتنامه پیش پرداخت ــــــ صورت وضعیت قطعی
ــــــ ابطال ضمانتنامه انجام تعهدات ــــــ ضمانتنامه حسن انجام تعهدات ــــــ حق بیمه
ــــــ اسناد مناقصه ــــــ انعقاد قرارداد بین کارفرما و پیمانکار ــــــ صورت وضعیت
ــــــ اقساط پیش پرداخت ــــــ ابطال ضمانتنامه شرکت در مناقصه ــــــ سپرده حسن انجام کار

 

نحوه حسابداری شرکت های پیمانکاری به چه صورت است؟

عنوان  پیمانکاری به شرکت هایی نسبت داده می شود که از طریق قراردادهای کاری با سازمانهای دولتی و یا شرکت های خصوصی، مناقصه عمومی یا خصوصی، مناقصه گذار شرکت نموده و در صورت برد در مناقصه ، قرارداد منعقد نموده ، که بسته به انواع قرارداد ها مثل ساختمان سازی و راه سازی و یا سایر موارد دیگر، شروع به فعالیت می نمایند.
در این مقاله فرض بر این است که کارفرما پس از سال مالی از شما می خواهد تا ثبت اسناد حسابداری، تحریر دفاتر قانونی و ارسال اظهارنامه مالیاتی را برعهده بگیرید، در مرحله اول کاری که شما باید به عنوان حسابدار انجام دهید این است که مدارک مورد نیاز را تحویل بگیرید و پس از بررسی، یک برنامه ریزی دقیق جهت انجام امور داشته باشید.

 

مدارک مورد نیاز شامل:

ـــــ تمامی قراردادهای به ناتمام شرکت . ــــــ فیش های پرداخت مالیات اعم از تکلیفی و حقوق. ــــــ صورتحساب های بانک از ابتدا تا انتهای سال مورد رسیدگی .
ــــــ تمامی صورت وضعیت های مورد تایید قرار گرفته . ــــــ دریافت مفاصا حساب بیمه. ــــــ اساسنامه شرکت به همراه اظهارنامه عملکرد سال قبل.
ــــــ اظهارنامه های ارزش افزوده و گزارشات فصلی ارسال شده به همراه فیش های پرداخت ارزش افزوده. ــــــ فاکتورهای هزینه و خرید. ــــــ کپی لیست های حقوق ارسال شده

 

برای دریافت مشاوره و نیز آگاهی کامل از شرایط ارائه خدمات حسابداری با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :     28424929 – 021              تلفن همراه ۱ :     5547269 – 0935

تلفن ۲ :      34481046- 026              تلفن همراه 2 :     7904990 – 0935

فکس :      28424929   ۲۱  ۹۸++

Email:info@Bornafinance.com

 

خدمات حسابداری شرکت های دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان با توجه به تعریف های مختلف، به آن گروه از شرکت هایی گفته می شود که سرمایه اصلی آنان دانش و تخصص آن ها خواهد بود و هدف از تشکیل این شرکت ها، گسترش اختراعات و نوآوری ها و در نهایت تجاری سازی این دستاوردها خواهد بود و اهداف بزرگ کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای این قبیل شرکت ها ترسیم شده است. شرکت های دانش بنیان را می توان در چند نوع دسته بندی کرد که از جمله آن ها می توان به شرکت های دانش بنیان دولتی و خصوصی اشاره کرد که در شرکت های داخلی مجموعه پارک های علم و فناوری و خارج از آن ها قرار دارند.
دولت در راستای اهداف تعریف شده برای شرکت های دانش بنیان، به این گونه شرکت ها امتیازاتی را اعطا می نماید که مهمترین آن ها پس از سرمایه اولیه و مکان مناسب برای پیشرفت و پس از تولید و به سود رسیدن مجموعه، معافیت مالیاتی صد درصدی این قبیل شرکت ها می باشد که دریافت و برخورداری از این معافیت ها دارای شرایط خاص می باشد.
در یک جمله می توان گفت که انجام کلیه وظایف قانونی مالیاتی کشور همچون سایر شرکت های تجاری و ارائه اظهارنامه مالیاتی و تحریر دفاتر خواهد بود و انجام ندادن هرکدام از قوانین نه تنها باعث سلب معافیت های مالیاتی خواهد شد بلکه خسارت های فراوانی را به شرکت های نوپا و در حال رشد دانش بنیان وارد خواهد نمود.
این قبیل شرکت ها چون دارای نیروهای جوان متخصص و یا برخی دانشمندان و محققان و دانشجویان تراز اول کشور و عموما قشر جوان تاسیس و راه اندازی می شوند، دانش، تخصص و آشنایی کافی با قوانین مالیاتی و حسابدار شرکت ها(استانداردهای حسابداری) را ندارند.
دروسا حساب به ارائه یک پکیج تخصصی برای شرکت های دانش بنیان اقدام نموده است که در سه گروه قابل تقسیم بندی هستند:

 

1ــ مشاوره ثبت و راه اندازی شرکت های دانش بنیان

در این قسمت، تیمی که قصد شروع فعالیت را دارند، با برگزاری جلسه حضوری با تیم رهنمون ایده پرداز برنا، راهنمایی های لازم جهت ثبت شرکت، مدارک لازم و راه های آسان تر ثبت را دریافت می کنند و با انواع شرکت و مسائل کامل پیش روی شرکت های دانش بنیان آشنا می شوند و سپس نسبت به اخذ تصمیم مناسب اقدام می نمایند.

2ــ شرکت در هنگام تاسیس و قبل از بهره برداری

در این وضعیت، شرکت باید به فکر خط مشی مالی و تنظیم اسناد و مدارک مالی خود مطابق با استانداردهای روز حسابداری باشد و از آنجایی که چنین اتفاقی به خاطر مشغله ها و آشنایی شرکا نمی افتد، بعد ها دچار مشکلات فراوانی می شوند. رهنمون ایده پرداز برنا می تواند از ابتدای فعالیت و حتی قبل از آن به عنوان حسابدار و مشاور مالی در کنار شما باشد.

3ــ  پس از تشکیل شرکت

پس از تشکیل شرکت هم رهنمون ایده پرداز برنا در تمام زمینه های اداری و مالی، ثبتی، مالیاتی، تامین اجتماعی و شرایط برخورداری از معافیت های مالیاتی و دریافت تسهیلات از بانک ها با سود پایین و همین طور در زمینه مسائل حسابداری و محاسبه قیمت تمام شده محصولات و خدمات و حتی در زمینه معرفی و فروش محصولات تولیدی و صادرات آن ها شما را یاری می نماید.

 

برای دریافت مشاوره و نیز آگاهی کامل از شرایط ارائه خدمات حسابداری شرکت های دانش بنیان با ما در تماس باشید :

تلفن ۱ :     28424929 – 021              تلفن همراه ۱ :     5547269 – 0935

تلفن ۲ :      34481046- 026              تلفن همراه 2 :     7904990 – 0935

فکس :      28424929   ۲۱  ۹۸++

Email:info@Bornafinance.com